Các ngành khác đều làm việc với những vật thể cụ thể trong không gian. Chỉ có ngành lập trình là không có điều đó
Khái niệm:: Không gian, Vật thể
Đó chính là lý do Lập trình thực ra là dùng ẩn dụ, vì Ẩn dụ là cách ta hiểu code bằng cơ thể
Đây cũng là lý do Ngành kỹ thuật phần mềm không có một ngôn ngữ thị giác chung. Hệ quả của việc này là Khi lạc trong một thành phố, ta mở bản đồ lên coi và định vị được bức tranh tổng thể. Khi lạc trong code, ta mở UML lên và càng thấy rối hơn
Khi đang có việc và phải bỏ dở để học một công cụ, ta không nhức đầu khi đó là công cụ vật lý, nhưng lại nhức đầu khi đó là công cụ số
Liệu có mối liên hệ nào giữa vật thể trong lập trình và vật thể ngoài đời thực? Is there any philosophical theory behind the concept of object in computer science?
Nguồn:: Tự ngẫm nghĩ, trải nghiệm
In “What Screens Want”, Frank Chimero makes the case that the inherent ‘shape’ of software is an amorphous ever-changing reflection of ourselves. We talk about software today the way we used to talk about plastic in the 70s - it’s now everywhere, has endless malleability and enables new product forms and behaviours that can only be done in this brave new world.
But because all this software is stuck inside glowing rectangles of varying sizes, none of it is as easy to use as the humble sandwich. We already know how to use real world tools and objects like hammers and sandwiches because they are clearly based on universal physical laws. A sandwich uses the elementary principles of shape and weight to teach you how to use it:
- By the time you have teeth, you’ve already learned how to hold sandwich-shaped objects.
- As you eat it, it gets lighter, indicating how much is left.
- The bending and bucking of the bread to contain it’s ingredients indicates the density of the sandwich and also warns you if the sandwich is unstable.
Trích từ:: Software is Eating the World but it’s No Sandwich